Jak wstać od stołu? - KUKBUK

Jak wstać od stołu?

Wakacje zaplanowane, bikini kupione, trzeba tylko poprawić sylwetkę.

Wysłuchała: Basia Starecka, zdjęcie: materiały promocyjne

cwiczenia motywacja kukbuk

Masa już jest, pracowaliśmy na nią ciężko od momentu powstania KUKBUK-a – piekąc po nocach muffinki i ciasta drożdżowe, a na śniadanie zajadając jajka z sosem holenderskim. Czas wstać od stołu. Tylko jak to zrobić?

Jedz wszystko, ale z głową, nie bój się ćwiczeń siłowych, nie biegaj za dużo i przede wszystkim… nie daj się zwariować – radzi trener personalny Piotr Szczurek, instruktor gimnastyki sportowej oraz lekkiej atletyki, absolwent AWF w Krakowie, wieloletni zawodnik dżudo i boksu tajskiego, właściciel studia The Box Śródmieście.

 

1. Od czego zacząć?
Nie zmieniaj wszystkiego naraz. Zacznij od regularnego ruszania się, potem pomyśl o nowej diecie, odpowiedniej do wybranego typu treningu. Zastosuj metodę małych kroków zamiast rewolucji.
2. Jaki trening wybrać?
Poszukaj odpowiedniej dla siebie formy aktywności. Trening powinien pasować do twojego stylu życia i temperamentu. Przecież nie rzucisz pracy i raptem nie zostaniesz sportowcem. Stawiaj sobie realne wymagania i pamiętaj, że każdy ruch jest dobry. Wybierz taką aktywność, która będzie ci sprawiać przyjemność i którą będziesz w stanie kontynuować przez całe życie.
3. Czy bieganie jest zdrowe?
Nie potrzebujesz supersprzętu ani karnetu na siłownię. Biegać możesz w starych ciuchach i po parku za domem. Bieganie to najbardziej demokratyczna forma aktywności, ale też – jeśli podejdziesz do niego nieodpowiedzialnie – może przynieść więcej szkody niż pożytku. Obecnie wady postawy to powszechny problem. Źle zaplanowany, pozbawiony kompensacji trening biegowy może je uwydatnić i doprowadzić do kontuzji.
4. Jak wyznaczać sobie cele?
Koniecznie zacznij pod okiem trenera. W internecie można znaleźć wiele sprzecznych informacji, dlatego najlepiej skorzystać z pomocy eksperta. Pomoże zaplanować proces treningowy, nauczy poprawnego wykonywania ćwiczeń, skoryguje błędy, zadba o bezpieczeństwo i efektywność.
5. Jak dopasować dietę do treningu?
Żeby była skuteczna, musi być dostosowana do twojego trybu życia – nigdy odwrotnie. Traktuj z rezerwą doniesienia amerykańskich naukowców. Mody żywieniowe zmieniają się często. Postaw na trwałą zmianę nawyków żywieniowych, a nie dietę cud – taka nie istnieje!
Wysłuchała: Basia Starecka, zdjęcie: materiały promocyjne

 

© KUKBUK 2017
Projekt i wykonanie: