Emocje na talerzu - KUKBUK

Emocje na talerzu

Wiosenna edycja festiwalu Resteurant Week bierze pod lupę emocje, które może wywołać jedzenie.

Tekst: redakcja
Zdjęcia: materiały promocyjne Restaurant Week

restaurant week kukbuk

Od radości i dumy przez wzruszenie, ekscytację i euforię – niewiele rzeczy wywołuje tyle uczuć co jedzenie. Wie o tym każdy, komu zdarzyło się wpaść w zachwyt nad pajdą świeżego chleba albo z namaszczeniem zjadać kawałek idealnie wilgotnego ciasta czekoladowego. I to właśnie emocje na talerzu będą tematem przewodnim kolejnej edycji festiwalu Restaurant Week. Tym razem aż 26 miast weźmie udział w święcie restauracji, które rozpocznie się w piątek, 21 kwietnia.

Festiwalowych dań będzie można spróbować w Warszawie, Krakowie, Szczecinie, Toruniu, Poznaniu czy Białymstoku. Szefowie kuchni najlepszych polskich restauracji przygotują specjalne, trzydaniowe menu degustacyjne: przystawkę, danie główne i deser – w festiwalowej cenie 39 zł. Specjalnie skomponowane zestawy przygotowały na tę okazję krakowska restauracja Pod Nosem, wrocławskie Patio, Główna Osobowa z Gdyni czy stołeczny Regina Bar. Na stronie internetowej organizatora możecie sprawdzić, czy wasza ulubiona restauracja bierze udział w festiwalu.

W ramach festiwalu odbędzie się także szereg wydarzeń dedykowanych kulturze stołu, smakom, aromatom, emocjom oraz towarzyskości, która sprawia, że wspólnie cieszymy się restauracyjnym doświadczeniem. Przez cały czas trwania Restaurant Week będzie można wziąć udział w warsztatach kulinarnych, wykładach i degustacjach.

Co mówią o festiwalu restauratorzy?

Joanna Pawełczak, Delikatesy Esencja:

Przygotowanie do Restaurant Week to w naszej restauracji zawsze czas na zastanowienie się nad menu, a potem przygotowanie zespołu do sprawnej obsługi dużej liczby gości. 

Prace nad menu trwają zawsze równolegle z pracami nad naszą stałą kartą, która zmienia się co miesiąc. Szukamy produktów sezonowych, na których opiera się nasza oferta – w kwietniu to wyzwanie, bo nowalijki dopiero się pojawiają pod koniec miesiąca, a goście szukają już koloru i rześkości w daniach. 

Wobec tego w tym wydaniu nasze menu z jednej strony obrazuje potrzebę takiego „przytulenia się od wewnątrz” sycącymi daniami, których szukamy w chłodne dni, a z drugiej strony jest poszukiwaniem rześkości i lekkości poprzez odrobinę zieleni, świeżości i dalekich smaków. 

Tworzeniu menu zawsze towarzyszy radość z kreatywnej pracy i z możliwości zaoferowania czegoś nowego dla naszych gości. W sumie cała nasza praca to radość z karmienia ludzi, serwowania dobrego jedzenia, sprawiania przyjemności i możliwości opiekowania się gośćmi, którzy do nas przychodzą.”

Leszek Szczepaniak, twórca i właściciel Flambéerii, pierwszego w Polsce miejsca specjalizującego się w alzackiej tarte flambée:

„Przygotowanie do kolejnej edycji Restaurant Week to za każdym razem duże wyzwanie ze względu na chęć dotarcia do nowych gości oraz wysoką świadomość kulinarną uczestników festiwalu. Często menu testowane jest przez nich w kilku restauracjach. Ponieważ cena menu festiwalowego to wszędzie 39 zł, w porównaniach rozstrzygają jakość serwowanych dań oraz serwis. Taka świadomość motywuje, dlatego Flambeéria proponuje podczas festiwalu to, co najlepsze i zawsze stara się pozytywnie zaskakiwać swoich gości. Nasze menu to sałatka z cieciorki, pomidorków wiśniowych, słodkiej cebuli, szczypiorku i bazylii z cytrusowym dressingiem, tarta flambée z chorizo, krewetkami, jalapeño i rukolą lub jej wersja wegetariańska, z plastrami cukinii, kozim serem i rukolą. Na deser mus czekoladowy z karmelem i solą morską”.

Pełna lista restauracji i dodatkowych atrakcji oraz rezerwacje stolików na stronie www.restaurantweek.pl

restaurant week kukbuk
© KUKBUK 2017
Projekt i wykonanie: