Sukces akcji KUKBUK Poleca – ponad 450 produktów znalazło się na naszej liście! - KUKBUK

Sukces akcji KUKBUK Poleca – ponad 450 produktów znalazło się na naszej liście!

Wielka degustacja i obrady podsumowujące akcję KUKBUK Poleca zakończone.

Tekst i zdjęcia: redakcja

kukbuk poleca jurorzy

Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni KUKBUK-a, jej zastępczyni Basia Starecka oraz Grzegorz Łapanowski, kucharz i juror w programie „Top Chef”, Robert Trzópek, szef kuchni restauracji Bez Gwiazdek, Przemysław Sendzielski, pomysłodawca i właściciel sklepu Rano Zebrano, i Marek Cecuła, ceramik, projektant i dyrektor artystyczny pracowni projektowej Ćmielów Design Studio, spotkali się w miniony poniedziałek, 8 maja 2017 roku, by ocenić produkty zgłoszone w ramach akcji KUKBUK Poleca.

Robert Trzópek nie ukrywał, że nasza akcja zainteresowała go głównie dlatego, że sam szuka ciekawych produktów do swojej restauracji, w której regularnie zmienia menu, za każdym razem inspirując się innym regionem Polski. W zeszłym miesiącu był to Śląsk, obecnie kuchnia Trzópka bazuje na tradycjach kulinarnych i produktach z Warmii i Mazur.

– Chciałbym, żeby coraz więcej szefów kuchni wspierało polskich producentów, a nie kupowało od zagranicznych dostawców. Niestety, w sklepach jest mało polskich produktów. Dlatego tak ważna jest rola konkursu KUKBUK Poleca – uzasadniał Robert Trzópek.

Obrady jury trwały niemal cały dzień. Nic dziwnego, w redakcji ledwo pomieściliśmy ponad 450 produktów, nadesłanych przez małych, lokalnych producentów żywności oraz rzemieślników.

Nasz dział marketingu od paru tygodni pracował nad ich katalogowaniem – każdy producent otrzymał numer i został przypisany do jednej z kategorii, w których będziemy przyznawać nagrody. Wyróżniliśmy pięć grup:

  1. produkty nieprzetworzone
  2. produkty przetworzone
  3. napoje alkoholowe
  4. napoje bezalkoholowe
  5. rzemiosło

 

kukbuk poleca design

Zastanawialiśmy się, od której zacząć obrady. Wiadomo było tylko, że alkohole musimy zostawić na koniec – jurorowanie po nalewkach, cydrach i winach mogło być ryzykowne. Obraliśmy zatem bezpieczniejszy scenariusz – zaczęliśmy od degustacji serów i ryb. Ocenialiśmy je głównie pod kątem smaku i zapachu, ale też wyglądu i jakości opakowania. Wędliny zaś także pod względem składu.

Po przetestowaniu kilkunastu słoików z przetworami i kiszonkami zaparzyliśmy pierwszy dzbanek herbaty. Również zgłoszonej do konkursu.

– Ogarnęła nas prawdziwa ekscytacja bogatym wyborem świetnych pod względem jakości i smaku produktów zgłoszonych do konkursu. Skala akcji przerosła nasze oczekiwania. To było bardzo pozytywne doświadczenie. Również dlatego, że daliśmy sobie przyzwolenie na jedzenie i próbowanie bez ograniczeń. W imię słusznej idei – komentowała z uśmiechem Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni KUKBUK-a.

kukbuk poleca ciasta
kukbuk poleca sery

Do herbaty podgryzaliśmy słodycze, a potem, w ramach przerwy na trawienie, zabraliśmy się do oglądania produktów w kategorii rzemiosła. W buszowaniu po półkach z akcesoriami ze skóry, z lnu, drewna, a przede wszystkim z ceramiką przodował Marek Cecuła, ceramik, projektant i dyrektor artystyczny pracowni projektowej Ćmielów Design Studio.

– Szukam oryginalności i wartości estetycznie przekazanych w materiale, koncepcji i uczuciu. Mam nadzieję, że akcja KUKBUK Poleca zachęci nowych wykonawców do tworzenia – komentował.

kukbuk poleca produkty
kukbuk poleca maslo

Po przerwie raczyliśmy się pozostałymi produktami – bogatą ofertą olejów tłoczonych na zimno, miodów, zdrowych słodyczy oraz alkoholi.

Przemysław Sendzielski, zapytany, co było dla niego najważniejsze przy ocenie produktów, przekonywał: – Oczywiście smak, ale też historia, która stoi za produktem. Pożywienie ma nas odżywić, a nie tylko nasycić.

Wtórował mu Grzegorz Łapanowski, podkreślając, że udział w akcji KUKBUK Poleca był dla niego ciekawym, pozytywnym doświadczeniem.
– To bardzo pocieszające, że w Polsce jest tyle dobrych jakościowo produktów. Rośnie nam alternatywa dla bylejakości – zaznaczał.

Kompletna lista producentów, którzy zgłosili swoje produkty do akcji KUKBUK Poleca pod linkiem <<kliknij tu>>

Przed nami liczenie punktów z ankiet jurorów i wyłonienie zwycięzców, których produkty otrzymają nasz certyfikat. Twórców najlepszych produktów poznacie niebawem – wielki finał akcji już 19 maja, podczas uroczystej gali KUKBUK Poleca w restauracji Mielżyński przy ulicy Czerskiej w Warszawie.

kukbuk poleca roi sie
© KUKBUK 2017