Kukbuk łowi ryby - KUKBUK

Kukbuk łowi ryby

Nasza redakcja uwielbia gastroturystykę, dlatego ostatni majowy weekend spędziliśmy na Wybrzeżu, gdzie odkrywaliśmy wyjątkowe tradycje kulinarne Gdańska i okolic. Wycieczka odbyła się w ramach projektu Gdańsk – Pomorskie Culinary Prestige, promującego starannie wyselekcjonowaną ofertę kulinarną województwa pomorskiego.
polow kukbuk

Wędrówka po szlaku smaków rozpoczęła się opowieściami o Hali Targowej, Długim Targu i Żurawiu. W przerwie zajrzeliśmy do najstarszej gdańskiej restauracji – Pod Łososiem, gdzie zaserwowano nam firmowego łososia na szparagach, podlanego sosem holenderskim. W legendarnej nalewce Goldwasser migotały drobinki złota.

Nie był to ostatni złocisty trunek tego dnia. W browarze Piwna poznaliśmy historię tradycji piwowarskich Gdańska i spróbowaliśmy warzonych na miejscu piw: Pszenicznego, Pils Trzy Chmiele oraz ciemnego Schwarzbier, do których chrupaliśmy zrobione z młóta ciastka hevelianki.

Chwila wytchnienia, tęskne spojrzenie na spokojne morze i czas ruszać na podbój Gdańska w ramach Nocy Restauracji. Najbardziej zachwyciła nas fantastyczna kaszanka z sandacza z sosem piernikowym i kawiorem z jalapeño autorstwa Juranda Lewandowskiego, szefa kuchni restauracji Da Mario. A gdy późną nocą dotarliśmy do restauracji Filharmonia, Mariusz Wolski zaserwował nam intrygujące lody pietruszkowe, chryzantemowe i rokitnikowe.

Wreszcie przyszło nam się zmierzyć z prawdziwym życiem – wyposażeni w sztormiaki wsiedliśmy na kuter i na Zatoce Gdańskiej próbowaliśmy swoich sił w łowieniu dorszy. Liczba złowionych ryb niech pozostanie tajemnicą.

Akademia Kulinarna Fumenti i Adam Woźniak z restauracji Mercato zadbali o nasze umiejętności filetowania, a gdy kolacja była gotowa, pozostało nam już tylko ucztować w świetle słońca zachodzącego nad Wyspą Sobieszewską i wznosić toasty błyskawicznie rozweselającym ponczem z płatkami róży.

Pomorze pożegnało nas rechotaniem żab, szmerem tataraku i pysznym śniadaniem złożonym z lokalnych produktów. Upojeni smakami i zapachami zapraszamy was do odkrywania kulinarnych sekretów województwa pomorskiego!