"Bez cukru" - wygraj książkę Kasi Burzyńskiej - KUKBUK

„Bez cukru” – wygraj książkę Kasi Burzyńskiej

Na spróbowanie czekają słodycze bez białego cukru, wypieki bez mąki pszennej, słodkości bez wyrzutów sumienia.

Tekst i grafika: redakcja

kasia burzynska bez cukru kukbuk

Jak jeść zdrowo i jednocześnie spełniać wszystkie swoje słodkie marzenia? Kasia Burzyńska-Sychowicz, dziennikarka i prezenterka, zna odpowiedź na to pytanie. Od zawsze lubiła jeść, ale dopiero gdy zaszła w ciążę, zaczęła gotować i przejmować się tym, jak dieta wpływa na zdrowie i dobre samopoczucie. Nie chciała rezygnować ze słodyczy, naleśników i ciast, więc wymyśliła własne receptury, którymi teraz dzieli się z czytelnikami.

W książce „Bez cukru” znajdziemy 67 słodkich przepisów, które doceni cała rodzina. W porze śniadania zjemy kolorową miskę smoothie z dodatkami, owsiankę, puszysty omlet czy bananowe naleśniki. Na przekąskę w ciągu dnia Kasia proponuje jaglane czekoladki, orzechowe kulki mocy i krówki, a na deser – ciasto czekoladowe ze słonym karmelem czy sernik z musem malinowym. Zamiast białego rafinowanego cukru w przepisach Kasi pełno jest naturalnie słodkich daktyli, cukru kokosowego czy miodu. Zamiast białej mąki – owsiana, gryczana czy migdałowa. Owoce zapewniają kolory, a orzechy i ekspandowane kasze porządnie chrupią. Na swoim instagramie Kasia przyznaje czasem, że jej omlety i placuszki są tak pyszne, że po usmażeniu i zjedzeniu jednej porcji, robi drugą i zjada bez wyrzutów sumienia! To chyba wystarczająca zachęta dla wszystkich łasuchów.

Kasia Burzyńska: stresuję się tylko w kuchni – przeczytaj wywiad z Kasią i sprawdź, jak łączy miłość do słodkości i zdrowe odżywianie <<kliknij tutaj>>

Mamy dla was trzy egzemplarze książki Kasi Burzyńskiej „Bez cukru”. Dostaną je osoby, które do 3 maja prześlą odpowiedź na pytanie: jaki jest twój sposób na zdrowe słodycze? Najciekawsze odpowiedzi zostaną nagrodzone, a wyniki ogłosimy 4 maja. Powodzenia!

Regulamin

  • szogooo

    Cześć,
    sama jakiś czas temu odstawiłam cukier (szalejąca alergia, zmiany w diecie na wielu płaszczyznach, tej słodkiej również). Nie oznacza to jednak, że zrezygnowałam ze słodyczy 🙂
    Staram się wyszukiwać na różnych blogach (najczęściej vege, nabiału też nie mogę), różne zamienniki cukru i nie tylko. Mianowicie, świetnie w tej roli sprawdza się miód (ksylitol, syrop klonowy, syrop z agawy, również). Ponadto, zdrowym i naturalnym dodatkiem są oczywiście daktyle oraz rodzynki. Daktyle sprawdzają się również same, w roli słodkiej przekąski. Co jeszcze lubię? Minowicie, niedawno odkryłam mus kokosowy, który nie tylko zawiera czysty kokos, ale pachnie nim obłędnie, jeszcze lepiej smakuje i zastępuje mi krem czekoladowy, można go wyjadać łyżką (chociaż nie zawiera cukru, jest słodki – super na nagłą zachciankę). Co do samych wyrobów słodkich, szybkim i rewelacyjnym przepisem są kulki z ciecierzycy z masłem orzechowym (własnoręcznie wykonanym), które robi się szybko i przypominają ukochaną niegdyś bajaderkę. Nie będę rozpisywała się i powielała tutaj przepisów innych osób.
    Z ciekawszych obserwacji, po takim dłuższym już detoksie, w ramach ciastka urodzinowego, zjadłam w kawiarni kawełek „marchewki” i wiecie co? Była już dla nie za słodka. 🙂
    Chcę tylko dodać, że można w pełni zrezygnować z cukru. Można go zastąpić. Jest to jakiś wyzwanie, poszukiwanie, kolejna zmiana w kulinarnym życiu, a także większa świadomość tego co się zjada. Jedna z tych, które warto wprowadzić 🙂

  • Monika Chyczewska

    nie znam
    żadnego, dlatego biorę udział w konkursie i staram się naprawić ten
    błąd………..

  • Zosia Zielińska

    Najlepszym sposobem na zdrowe słodycze jest improwizacja! Patrzymy co mamy w domu i o jest kasza jaglana, w głowie rodzi się milion pomysłów co by tu z niej zrobić. I jest! Najlepszy na świecie jagielnik albo tartę z kaszą jaglaną. No ale tak sama kasza? I wtedy kolejny pomysł, karmel z daktyli do tego gotowane gruszki, pyszny spód z orzechów i daktyli i najlepszy na świecie, zdrowy, do tego wegański PYSZNY deser jest gotowy. Nic dodać , nic ująć. Kiedy pozwolimy naszej wyobraźni działać, wtedy każdy przepis możemy przerobić na zdrową wersję!

  • ewa

    Nie mam sposobu. To znaczy mam – nie jem słodyczy. To znaczy jem rzeczy słodkie – np. owoce, albo dosładzam coś odrobiną miodu lub syropu z agawy, ale nie jem nic, co ma cukier. Wiecie. To białe w proszku.

    Skojarzenie jest słuszne (gdyby jury miało) – bo mnie ruszyło nie w ciąży, tylko po artykule o szczurach, które łatwiej znosiły detoks po odstawieniu heroiny, niż ten po odstawieniu cukru.
    Zdiagnozowałam się (prawieuzależniona) i odrzuciłam co trzeba, tylko kontakt z dilerami jakoś trudno zerwać (teściowa!)…

  • Ewa Grzelak

    Przede wszystkim zdrowe słodycze to w moim domu pieczone własnoręcznie ciasta, ciasteczka, desery. Staram się, aby były smaczne, zwykle z owocami, czy bakaliami. Dbam o to, aby były lekkie i aby daleko było im od bomb kalorycznych. Nie podjadam, nie traktuję słodkości, jako zastępstwo posiłku. Nigdy nie były dla mnie one sposobem na chandrę. Na chandrę najlepsza jest książka – najlepiej z przepisami, aby rozwijać swoją pasję. https://uploads.disquscdn.com/images/7dfda0bd406d6125ae57de8228471c87c92c2ceb7d5dfba6fedc96c9c016e224.jpg
    https://uploads.disquscdn.com/images/7714aeec57c3424095e870f97068056afb01a4e9f7e326a9223a5361a3656e7a.jpg
    https://uploads.disquscdn.com/images/e2365178d280e076c807e015890c7e4b0694c5ec604b3d9a686294ce17576efc.jpg

© KUKBUK 2017
Projekt i wykonanie: