Panierka albo zdrowie - KUKBUK

Panierka albo zdrowie

Kto z nas nie pamięta chrupiących filetów rybnych smażonych na złoto przez babcię albo nadmorskiego dorsza prosto z patelni na Helu? Niestety "’ ci, którzy chcą zadbać o zdrowie, będą musieli obejść się... bez panierki. Naukowcy uważają, że ten sposób przyrządzania ryb jest dla nas szkodliwy.
panierka niezdrowa kukbuk

Podczas panierowania i smażenia ryba traci kwasy tłuszczowe omega 3, mające działanie przeciwnowotworowe. Za to inne sposoby obróbki termicznej pozwalają na zachowanie wszystkich składników odżywczych. W zupach rybnych może wylądować okoń, flądra i dorsz, a towarzystwo czosnku, imbiru czy sosu sojowego wzmocni zarówno ich walory smakowe, jak i zdrowotne. Upiec można karpia, pstrąga i większość ryb morskich. Natomiast ryby tłuste, takie jak łosoś i makrela, są najlepsze do grillowania „’ sprawdzi się tu grill w domowym piekarniku. Fani surowych ryb nie mają się czego obawiać, o ile wybierają ryby słonowodne, świeże i z bezpiecznego źródła.

Uważać należy natomiast na ryby żerujące w dnie Bałtyku (płastuga, flądra i dorsz) oraz drapieżniki (tuńczyk), których ciało może zawierać zanieczyszczenia. Spożywane okazyjnie są całkowicie bezpieczne.

Ryby to prawdziwa kopalnia składników odżywczych, więc schowajmy patelnię i rozgrzejmy piekarnik, żeby jak najlepiej skorzystać z tego bogactwa.

© KUKBUK 2017
Projekt i wykonanie: