Niezbędnik ćwiczących z Kukbukiem - KUKBUK

Niezbędnik ćwiczących z Kukbukiem

Żeby ćwiczyć, trzeba jeść. My podpowiadamy kiedy i jak. Oto pięć najważniejszych zasad, o których warto pamiętać.

Tekst: Kasia Chyż
Ilustracja: Marcin Lewandowski

cwiczenia niezbednik kukbuk

1. Pierwszy posiłek zjedz do godziny po przebudzeniu.

 

2. Jedz cztery-pięć posiłków dziennie – trzy posiłki główne i dwa mniejsze (ewentualne uzupełniane węglowodanami w czasie treningu) – w odstępach nie dłuższych niż cztery godziny (optymalnie co 2,5-3,5 godziny).

 

3. Jedz dużo warzyw i owoców (minimum 500-700 g). Nie tylko dostarczysz sobie w ten sposób błonnik oraz całą gamę witamin i minerałów, lecz także zneutralizujesz zakwaszenie organizmu wynikające z nadmiernego spożycia białka zwierzęcego.

 

4. Dużo pij. Najlepiej 600-1000 ml płynów na każdą godzinę aktywności, a do tego 1,5-2 l płynów dziennie. Każda dyscyplina sportu wymaga odpowiedniego nawadniania. Zasadność spożywania specjalnych napojów dla sportowców to temat na oddzielny materiał, ale dla większości amatorów zwykła woda będzie pierwszym dobrym wyborem.

 

5. Dieta wegetariańska (a nawet wegańska) nie wyklucza regularnych treningów na pełnych obrotach, z tym że wymaga to większej precyzji i świadomości podczas dokonywania wyborów żywieniowych!

 

Tekst: Kasia Chyż

Ilustracja: Marcin Lewandowski

 

© KUKBUK 2017
Projekt i wykonanie: