6. Wyżerka po treningu - KUKBUK

6. Wyżerka po treningu

Czy można już rzucić się na jedzenie? Co jeść po ćwiczeniach, by nie zaprzepaścić ich efektu?

Tekst: Kasia Chyż

jedzenie po treningu kukbuk

Celem posiłku po treningu jest uzupełnienie uszczuplonych pokładów glikogenu i regeneracja mikrouszkodzeń w mięśniach (szczególnie po długim okresie pasywności sportowej odczuwanych jako ból, błędnie utożsamiany z zakwasami).

Proces uzupełniania wyczerpanych rezerw węglowodanów może trwać nawet dobę – rozpoczęcie go nie później niż dwie godziny po zakończeniu treningu przynosi najlepsze efekty. Wtedy warto sięgnąć po węglowodany proste, obecne na przykład w owocach czy jasnym pieczywie.

Korzystne jest także włączenie do posiłku białek wysokiej jakości. Jako szybka przekąska po ćwiczeniach sprawdzi się dojrzały banan czy koktajl mleczno-owocowy. Natomiast kanapka na jasnym pieczywie z pastą jajeczną, ryż z kurczakiem czy gotowany ziemniak w mundurku z pieczoną rybą podane z warzywami będą dobrym rozwiązaniem na kolejny posiłek.

 

Pozytywny efekt zjedzenia posiłku białkowo-węglowodanowego po treningu wynika stąd, że insulina uwalniana z trzustki po spożyciu węglowodanów, oprócz stymulacji syntezy glikogenu, pomaga w transporcie aminokwasów do mięśni, przyczyniając się tym samym do ich odbudowy.

Oto nasze propozycje na posiłek po treningu:

Risotto z bobem

Sałatka z awokado

Kurczak pieczony w sosie miodowo-musztardowym podany z pieczonymi slodkimi ziemniakami

Filet z halibuta na ziemniaczanym risotto

Quesadillas z mieloną jagnięciną i miętą

Kanapka z burgerem wołowym

Leniwe

 

 

Tekst: Kasia Chyż

© KUKBUK 2017
Projekt i wykonanie: